مزایا ومعایب دیجیتال مارکتینگ

مزایا ومعایب دیجیتال مارکتینگ

چندی پیش درباره ی دیجیتال مارکتینگ و اینکه چگونه در محیط پر از رقابت فضای مجازی کسب و کار خود را رونق دهیم، صحبت کردیم. امروز با ما همراه باشید تا درباره‌ی مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ و چند کلام از بزرگان این نوع مارکتینگ آشنا شوید.

 

مزایای دیجیتال مارکتینگ

  1. محدودیت زمان و مکان ممنوع : اولین و بارزترین مزیت این نوع مارکتینگ نسبت به روش های سنتی این است که زمان تلف شده در آن معنی ندارد و هیچگاه محدودیت زمان و مکانی را برای افراد ایجاد نمی‌کند. افراد به راحتی می‌توانند محصول مورد نیاز خود را پیدا و خریداری کنند.
  2. محصولات و خدمات در کنار هم قرار گرفته و به راحتی امکان مقایسه وجود دارد.
  3. تمامی اطلاعات مربوط به محصول و خدمات به طور کامل وجود دارد و دیگر نیازی نیست برای پیداد کردن یک ویژگی محصول ساعت‌ها آن را بررسی نمایید.
  4. هزینه تبلیغات در این فضاها قطعاً کمتر و هدفمندتر از روش های سنتی خواهد بود.
  5. قیمت محصولات و خدمات موجود نسبت به بازارهای واقعی کمتر خواهد بود، زیرا هزینه‌ایی بابت اجاره و امثال آن پرداخت نشده است.
  6. مشکلات مربوط به این فضا همانند ثبت سفارش؛ خیلی سریع تر و راحت تر توسط بخش‌های فنی برطرف میگردد اما در روش‌های سنتی در صورت هرگونه مشکل ممکن است چندین روز طول بکشد و یا حتی برطرف نیز نگردد.
  7. روابط و تماس‌ها غیر مستقیم هستند بنابراین کاربران به راحتی میتوانند بدون هیچگونه محدودیتی خرید و معاملات خود را انجام دهند.
  8. روابط بین سیستم و کاربران به دلیل سیستماتیک بودن ادامه دار خواهد بود و پس از هر خرید و فروش برای هر دو طرف روش‌ها و پیشنهادهای مختلفی بر اساس سفارش منتقل میگردد و مشتری را نسبت به خود مشتاق تر نگاه خواهد داشت.
  9. مدیران کسب و کار میتوانند به سرعت خدمات و محصولات خود را به روز گردانند که این امکان در روش های سنتی کمتر امکان پذیر است و یا شاهد هزینه های گزافی خواهد بود.
  10. کاهش خطاهای مربوط به نیروی انسانی
  11. کاهش هزینه به دلیل کمتر بودن تعداد نیروی انسانی و سیستمی بودن کارها

و ........ هر چه از فواید این نوع تبلیغات توضیح دهیم کم است چرا که دارای چنان گستره‌ی وسیعی است که هر روز و هر لحظه دری به سوی واقعیت‌ها برای ما باز مینماید.

با وجود آن همه مزایا و فوایدی که دیجیتال مارکتینگ برای ما به ارمغان می آورد؛ معایبی نیز دارد که عده‌ایی را نگران کرده و مانع از ورود آن ها به این فضا می‌شود.

معایب دیجیتال مارکتینگ

  1. مشکلات مربوط به اینترنت که خود باعث کند شدن کارهای فضای مجازی می‌گردد بنابراین عده ایی را از ورود به این فضا و کار با آن میترساند.
  2. عدم آشنایی بسیاری از مردم نسبت به کار با اینترنت و کامپیوتر. وابسته بودن دیجیتال مارکتینگ به اینترنت و نرم افزار و سخت افزار به این افراد کمتر اجازه ورود با خیال راحت را میدهد.
  3. نگرانی و استرس افراد به دلیل آنکه کالا و خدمات ملموس نیستند و نمیتوانند آن ها را از نزدیک نظاره‌گر باشند.
  4. ترس از خراب بودن و آسیب دیدن محصولات به هنگام تحویل
  5. عدم اطمینان افراد برای پرداخت‌های آنلاین

و ........

غول های تکرار نشدنی در علم مارکتینگ

  • ریچارد بروک
  • اوان گرین و جاناتان پرلمن
  • ریچارد برانسون
  • پیر امیدیار
  • جف بیزوس
  • جک ما

و ......

نظر خود را بنویسید