بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران تا اخر سال 97

بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران تا اخر سال 97

امروزه با گسترش دسترسی به اینترنت، افراد زیادی برای تهیه‎ی مایحتاج روزمره زندگی خود به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه می‎کنند و خرید خود را از طریق این فروشگاه‎ها انجام می‎دهند؛ چرا که خرید از فروشگاه‎های اینترنتی برای خریداران بسیار ساده است و بازدهی آن نیز بسیار بالا می‎باشد. از طرفی برای فروشندگان کالا و تامین کنندگان خدمات نیز طراحی یک فروشگاه اینترنتی در دنیای مجازی به مراتب ساده‎تر از راه اندازی یک فروشگاه در دنیای واقعی است؛ از همین رو توجه بسیاری از صاحبان کسب‌ و کارها به فروش اینترنتی محصولات و خدمات خود جلب شده است و سعی در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی دارند.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی وب سایتی است که تعدادی کالا یا خدمات متنوع را ارائه می‎دهد و بازدیدکنندگان بعد از بررسی مشخصات کالا در صورت تمایل می‎توانند اقدام به خرید آن کنند به این صورت که ابتدا سفارشات خود را به سبد خریدشان اضافه می‎کنند و در انتها بعد از ثبت نهایی هزینه‎‎ی آن را به صورت آنلاین پرداخت می‎نمایند. خدمات و کالاهای ارائه شده در فروشگاه‎های اینترنتی هم می‎تواند به صورت فیزیکی و هم غیر فیزیکی باشد. خدمات فیزیکی شامل تمامی مایحتاج زندگی مانند لباس، کفش، وسایل الکترونیکی و ... است و خدمات غیر فیزیکی شامل فایلهای دانلودی مانند کتاب الکترونیکی، فیلم، موسیقی و ... می‎باشد به این صورت افراد می‎توانند اکثر نیازمندی‎های خود را در فروشگاه‎های اینترنتی جستجو کنند و آنرا بیابند. از همین رو بیشتر کسب و کارها در حال روی آوردن به تجارت الکترونیکی و احداث فروشگاه اینترنتی هستند.

تاریخچه فروشگاه اینترنتی در ایران

ایران در سال 1373 به شبکه اینترنت پیوست و نخستین کامپیوتری که از ایران به اینترنت متصل شد یک رایانه در مرکز تحقیقات فیزیک نظری بود و در پی آن طراحی سایت در ایران از اواخر دهه‎ی 70 شکل گرفت. در رابطه با پیدایش اولین اقدامات در زمینه‎ی تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی در ایران متاسفانه اطلاعات دقیقی در دسترس نیست ولی می‎توان اذعان داشت که اوج شکل گیری این اقدامات بین سالهای 1380 تا 1385 بوده است و اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران یعنی دیجی کالا در سال 1385 تاسیس شد که هم اینک نیز یکی از بزرگترین فروشگاه‎های اینترنتی ایران است. بعد از تاسیس دیجی کالا و استقبال رفته رفته‎ی مردم از آن، افراد و شرکت‎های دیگر نیز به فکر تاسیس فروشگاه اینترنتی برای خود افتادند، یا فروشگاهی شبیه به دیجی کالا و یا فروشگاهی اختصاصی برای اجناس و خدمات خود. از این منظر فروشگاه‎های اینترنتی به دو دسته ایکامرس و مارکت پلیس تقسم بندی می‎شوند:

  • ایکامرس: در روش ایکامرس فروشگاه خود، کالا را خریداری، انبار و سپس عرضه می‎کند.
  • مارکت پلیس: در روش مارکت پلیس فروشگاه خود کالا را خریداری نمی‌کند، بلکه فروشگاهی را طراحی می‌کند که عرضه‌کنندگان از طریق آن کالا را به مشتریان می‌فروشند.

امروزه سایت‎های فروشگاهی زیادی در ایران در این دو دسته بندی بر بستر وب شکل گرفته‎اند که در ادامه به معرفی آنها می‎پردازیم.

 

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

دیجی کالا

اولین وبسایت فروشگاهی ایران فروشگاه اینترنتی دیجی کالا می‎باشد که در سال 1385 تاسیس شد. همانند هر استارتاپ جدیدی که با خود یک فرهنگ نو را شکل می‎دهد این فروشگاه نیز در ایران رفته رفته فرهنگ خرید اینترنتی را بوجود آورد و باعث شد کاربران ایرانی به این نوع از خرید که بدون لمس محصول بهای آن را می‎پردازند اعتماد کنند. در واقع می‎توان اینگونه بیان کرد که این فروشگاه روش جدیدی از خرید را راه اندازی کرد و فروشگاههای دیگر نیز با الهام گرفتن از ایده‌ی دیجی کالا به منصه‌ی ظهور رسیدند.

اجناس موجود در این فروشگاه در قسمت توضیحات مربوط به کالا به خوبی شرح داده شده‎اند تا جایی که حتی کاربری که قصد خرید جنس را ندارد، فقط برای مطالعه ویژگی‎های کالای مورد نظر خود به این سایت رجوع و از کیفیت محصول اطلاع پیدا می‎کند؛ چرا که علاوه بر قسمت توضیحات قسمتی تحت عنوان نظرات کاربران نیز در سایت وجود دارد که افراد می‎توانند در این قسمت نظر خود را در رابطه با محصول اعلام دارند و به کالا امتیاز دهند.

از دیگر قابلیت‌های این سایت می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود بخش پیشنهادات ویژه؛
  • قابلیت جستجوی کالا بر اساس ویژگی‎های آن؛
  • امکان مطلع کردن کاربران از موجود شدن کالا؛
  • امکان برگشت کالا در صورت نارضایتی مشتری تا 7 روز؛
  • ارسال رایگان برای سفارشات بالای 100 هزار تومان؛
  • وجود نرم افزار موبایلی فروشگاه دیجی کالا؛
  • و...

فروشگاه اینترنتی بامیلو

بامیلو

سایت فروشگاهی بامیلو که در سال‎های اخیر تاسیس شده است با تبلیغات فراوان و صرف هزینه‎های زیاد توانسته رتبه‎ی دوم سایت‎های فروشگاهی در ایران را بدست آورد. سایت بامیلو توسط شرکت غیر ایرانی راکت تاسیس شده و از طرف این شرکت حمایت می‎شود. روش کار این شرکت بدین گونه است که با تحقیقات فراوان استارت آپ‎های موفق جهان را در کشورهای مختلف شناسایی کرده و با صرف هزینه‎ی زیاد اقدام به کپی برداری از روش آن استارت اپ‎ها در آن کشورها می‎کند و بعد از تبلیغات فراوان معمولا به جایگاهی مشابه استارت آپ اصلی می‌رسد و با آن رقابت می‎کند. بامیلو که توسط این شرکت طراحی و راه‌اندازی شده است کپی برداری از ایده‌ی دیجی کالا است که بعد از صرف هزینه‎ی زیاد بابت تبلیغات توانسته است در مدتی کوتاه رقیب اصلی دیجی کالا شود. فروشگاه اینترنتی بامیلو تقریبا در همه‎ی دسته‎بندی ‎های کالا فعالیت می‌کند و سعی در تهیه‎ی هر آنچه مورد نیاز خریداران است دارد.

از دیگر قابلیت‌های این سایت می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان برگشت کالا در صورت نارضایتی مشتری تا 30 روز؛
  • پشتیبانی شبانه روزی؛
  • جستجوی قدرتمند محصولات؛
  • وجود تخفیف‎های شگفت انگیز در کمپین حراجمعه؛
  • ارسال رایگان برای سفارشات بالای 75 هزار تومان؛
  • وجود نرم افزار فروشگاهی قابل نصب بر روی موبایل و تبلت؛
  • و ...

فروشگاه اینترنتی زنبیل

زنبیل

یکی دیگر از فروشگاه اینترنتی موجود بر بستر وب در ایران فروشگاه زنبیل می‎باشد که کالاهای متنوعی را عرضه می‎کند. کنار تمام مزیت‎های این فروشگاه مانند سرعت سایت و جستجوی قدرتمند، در این فروشگاه بعد از انتخاب جنس توسط مشتری سود تعلق گرفته به او در هر خرید اعلام می‎شود. قابلیت دیگری که این فروشگاه را از فروشگاه‎های دیگر متمایز می‎کند، فرصت 5 روزه برای پس فرستادن کالا در صورت نارضایتی از قیمت پرداخت شده بعد از دریافت آن است.

فروشگاه اینترنتی تهران کالا

تهران کالا

یکی دیگر از فروشگاه‌های اینترنتی مربوط به کشور ایران بر بستر وب، فروشگاه تهران کالا می‌باشد که در شهرهای تهران، کرج، شیراز، اصفهان و مشهد فعالیت می‎کند. محصولات این سایت فروشگاهی منحصرا مربوط به لوازم خانگی است و دفتر مرکزی این وب‎سایت در مکان یکی از بورس‎های لوازم خانگی تهران قرار دارد. این فروشگاه اجناس خود را هم به کاربران اینترنتی می‎فروشد و هم نقش تامین کننده برای تامین کننده‎های دیگر را دارد.

فروشگاه اینترنتی تهران کالا یکی از قدیمی ترین فروشگاه‎های آنلاین ایرانی است که از ابتدای کار خود به فروش لوازم خانگی مشغول بوده است.

فروشگاه اینترنتی چاره

چاره

فروشگاه چاره یکی از فروشگاه‎های اینترنتی قدیمی ایران است که در ابتدای کارش ادعای ارائه‌ی تنوع بالای کالا را داشت؛ اما با روی کار آمدن رقیب سرسخت دیجی کالا رفته رفته این فروشگاه توان رقابتی خود را در مقابل آن از دست داد و در مرحله ای از رشد متوقف شد و در همان سطح کار خود را ادامه داد.

فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین

کیمیا آنلاین

فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین در زمینه‎ی فروش سخت افزارهای کامپیوتر و محصولات دیجیتال فعالیت می‎کند. 2 بخش منحصر بفرد سایت کیمیا آنلاین یکی ثبت تیکت پشتیبانی است و دیگری بخش پیشنهاد خرید لوازم جانبی و خدمات ضروری وابسته به جنسی که در سبد خرید مشتری ثبت شده است، می‎باشد. 

فروشگاه اینترنتی فینال

فینال

فروشگاه اینترنتی فینال توسط شرکت ریز موج تاسیس شده است. این شرکت بزرگترین تولید کننده‎ی لوح‎های فشرده در ایران است که یکی از روش‎های فروش این لوح‎ها توسط این شرکت از طریق راه اندازی سایت فینال می‎باشد. شایان ذکر است که بعد از گذشت مدتی این فروشگاه اجناس دیگری به غیر از لوح فشرده را هم به کالاهای خود اضافه کرد. اجناسی مانند مواد غذایی، لوازم التحریر و مواد بهداشتی

فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

دیجی استایل

همانطور که از نام سایت دیجی استایل پیداست، این فروشگاه زیر مجموعه‎ی سایت دیجی کالا می‎باشد که در زمینه‎ی لباس فعالیت می‎کند و تجربه‎ی کاربری بسیار خوبی را برای مشتریان با خود به همراه دارد. کنار تمامی قابلیت‎های این فروشگاه مانند سرعت بالا و جستجوی قدرتمند، مزیت اصلی که در این فروشگاه به چشم می‎خورد این است که به مشتری اجازه‎ی پرو واقعی لباس را می‎دهد و قابلیت برگشت آن تا 7 روز وجود دارد.

همانند دیجی کالا این سایت فروشگاهی نرم‌افزار قابل نصب بر روی گوشی های هوشمند را نیز دارا می‌باشد.

فروشگاه اینترنتی شیکسون

شیکسون

سایت فروشگاهی شیکسون نیز مانند دیجی استایل در زمینه‌ی لباس فعالیت می‎کند و در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است، چرا که رابط کاربری بسیار زیبایی دارد، به طوریکه کاربران بعد از ورود به سایت و مشاهده‌ی آن ترغیب به خرید از فروشگاه می‎شوند. این سایت نیز کنار مزیت‎های دیگر خود مانند عکاسی و مدلینگ اختصاصی، نمایش عکس لباس‎ها بر اساس رنگ انتخابی، ارائه‎ی لباس‎های تک سایز با قیمت‎های ویژه و ... امکان پرو لباس را نیز به مشتری می‎دهد، بدین صورت که بعد از تحویل لباس از پیک به مشتری اجازه پرو آن داده می‎شود که در صورت تمایل لباس را خریداری و هزینه‌ی آن را پرداخت نماید.

فروشگاه اینترنتی مدیسه

مدیسه

وب‎سایت فروشگاهی مدیسه در ابتدای تاسیسش یک فروشگاه تخصصی لباس مانند دیجی استایل و شیکسون بود تا زمانیکه محصولات دیگری مانند لوازم خانه، خوراکی و ... به فروشگاه اضافه شد.

کنار تمام مزیت‎های این فروشگاه مانند واسط کاربری جذاب و زیبا، جستجوی سریع، واکنشگرایی فوق العاده و ... اصلی‎ترین قابلیتی که این فروشگاه دارد این است که دارای سیستم هوشمند تحلیل سلایق می‎باشد. این سیستم امکانی را در فروشگاه فراهم می‎آورد که با توجه به جستجوهای کاربر در گوگل سلایق شخصی او تشخیص داده شود و در فروشگاه پیاده سازی ‎گردد؛ بدین صورت که فروشگاه مطابق با سلیقه‌ی کاربر به او پیشنهاداتی را ارائه می‎نماید.

فروشگاه اینترنتی گلامورا

گلامورا

محصولات فروشگاه اینترنتی گلامورا در ابتدای راه‎اندازی مربوط به مد و استایل بود ولی بعد از آن محصولات الکترونیکی و بهداشتی را نیز به سایت اضافه شد. در این فروشگاه امکان پس فرستادن و تعویض کالا وجود دارد، به این صورت که اگر مشتری ساکن تهران محصول را به هر دلیلی نپسندید، گلامورا پیک خود را به درب منزل می‎فرستد تا محصول را تحویل بگیرد و یا تعویض کند.

امکان جالب توجه دیگری که گلامورا برای مشتریان خود قرار داده است، ارسال چندین لباس انتخابی به درب منزل است تا مشتری بعد از پرو، یکی از آنها را انتخاب کند و بقیه را به پیک تحویل بدهد.

فروشگاه اینترنتی موتن رو

موتن رو

محصولاتی که فروشگاه اینترنتی موتن رو به فروش می‎رساند کالاهای بهداشتی و آرایشی هستند. بیشترین ورودی این سایت از سمت موتور جستجوگر گوگل بدلیل وبلاگ پرمحتوا و قدرتمند آن است.

 

نظر خود را بنویسید