5 شاخصه ربات تلگرام برای فروشگاه آنلاین

5 شاخصه ربات تلگرام برای فروشگاه آنلاین

در دنیای پر از رقابت امروز خریداران و فروشندگان به دنبال بهترین و راحت ترین روش مبادله میگردند . با وجود اینکه فروشگاه آنلاین این نیاز آن ها را برطرف نموده است، ولیکن هنوز دغدغه ایی نهفته در این مبادلات به چشم میخورد و ناکامی هایی را ایجاد نموده است.

دلایل این ناکامی ها میتوانند بسیار باشند ، از ناقص بودن اطلاعات کالا و خدمات گرفته تا نا متناسب بودن جایگاه سبد خرید که در این صورت حتی مشتری متوجه فرایند خرید نیز نخواهد شد چه برسد به آنکه بیشترین میزان را از ما خرید نماید. اما نکته ایی که باید به آن توجه نمود این است که ایجاد یک سایت فروشگاهی اگرچه لازمه ی بقا در این فضای رقابتی میباشد ولی کافی نخواهد بود . چرا که بسیاری از نیاز های روانی افراد را تامین نخواهد کرد. .

بنابرین بسیاری از مشتریان ترجیح میدهند از بات های تلگرام خرید کنند تا نقایص کمتر، خرید هدفمند تر، زمان سپری شده کوتاهتر را تجربه نمایند.

با ما همراه باشید تا 5 ویژگی مهم که برتری بات تلگرام را به تصویر میکشد را بررسی نمایید.

1. هدایتگر و هدفمند بودن

به دلیل طراحی های مختلف سایت ها ، زمانی که کاربر میخواهد از شما خرید نماید ممکن است فرایند خرید برای او ناملموس باشد که این خود یک دلیل برای صرف نظر کردن از خرید میباشد . گاهی به دلیل تغییر زبان ، شکل ظاهری به گونه ایی تغییر میکند که آیکون ها در جای مشخصی قرار نمیگیرند و حتی گاهی سبد خرید نیز نمایان نیشود و یا خیلی کوچک می بات تلگرام خوب ، باتی است که به راحتی و به صورت هدفمند فرایند ثبت خرید و پرداخت را به کار بر نشان دهد.

2. رویکرد مناسب

یک مشتری وقتی به دنبال یک لباس میگردد و نمیتواند بهترین گزینه را پیدا کند ، فروشنده فورا به سراغ او آمده و به او کمک میکند و شروع به پرسیدن سوالاتی مینماید که بتواند بهترین گزینه را به مشتری نشان دهد. بات تلگرام متناسب نیز باید همین نقش را ایفا کند و بتواند به کاربر کمک کند تا یم خرید هدفمند داشته باشد . به عنوان مثال به محض ورود به بات تلگرام شما با انبوهی از محصولات و خدمات مواجه نخواهید شد بلکه همه چیز به صورت دسته بندی بوده و به شما گزینه های مختلفی را ارائه میدهد در حالی که در سایت همچین ویژگی وجود ندارد.

3.بهترین راه برای اعمال تخفیف

کاربران از زمان ورود به سایت تا نهایی کردن محصول و پرداخت ، مدت زمان زیاد تری را سپری مینمایند که غالبا مشکلات مربوط به خود را نیز شامل میگردد. حال اگر بخواهیم تخفیفاتی را نیز در نظر بگیریم قطعا این فرایند طولانی تر خواهد بود که میتوان با بات تلگرام این مشکلات را برطرف نمود چرا که در این زمینه نیز بات تلگرام میتواند به صورت هدفمند عمل نماید. به دلیل راحت تر بودن استفاده از بات تلگرام میتوانید برای مشترانی که خرید خود را از بات نهایی میکنند تخفیفات ویژه ایی در نظر بگیرید .

4.فراتر از ایمیل

یک بات تلگرام مناسب قطعا جای ایمیل هارا خواهد گرفت چرا که بسیاری از مشتریان ایمیل های بازاریابی را دوست ندارند و تحت هیچ شرایطی آن را نمیخوانند در حالی که اگر بات تلگرام داشته باشید مشتری خود از تمامی تغییرات با خبر میگردد بدون آنکه نیاز باشد ایمیلی دریافت نماید. گاه ایمیل ها وارد بخش spsm میشوند و ..... که وجود بات تلگرام این مشکلات را از بین برده است و دیگران نگرانی برای از دست دادن شانس خرید وجود ندارد . بات تلگرام همانند یک انسان میتواند با مشتری ارتباط برقرار نماید و قابلیت چت آن باعث میشود مشتری راحت تر از شرایط خرید خود با خبر گردد . برای مثال میتواند متوجه شود که اگر یک کالا را خریداری نماید، برای خرید کالای دیگر چند درصد تخفیف شامل او میگردد.

5.نیاز سنجی مشتریان

یکی از شاخصه های اصلی برای حفظ مشتریان و مشتری مداری این است که بتوانیم طی فرایندی نیاز مشتری خود را ثبت نماییم و قبل از آن که مشتری مجدد برای خرید و رفع نیاز اقدام نمید ، ما پیش قدم باشیم . بات تلگرام این قابلیت را دارد که بررسی کند کدام مشتری چه محصولی را در چه زمانی خردیاری مینماید و بلافاصله در همان زمان به او یاد آوری مینماید که زمان خرید توست . برای مثال یک مشتری در سوم هرماه از بات تلگرام لبنیات خریداری مینماید، بات تلگرام در اول هرماه به او یادآور مینماید که زمان خرید لبنیات است. میخواهید اقدام کنید؟

حال اگر این بات تلگرام شما به یک سایت واحد فروشگاهی متصل باشد به راحتی سفارش ثبت میگردد و شما فقط باید محصول را برای مشتری ارسال نمایید.

 

با فروش گستر ، فروش به سبک امروز را تجربه کنید.

نظر خود را بنویسید