با توجه به اهمیت سئوی سایتهای فروشگاهی، اگر یکی از صفحات محصولات رتبه خوبی بگیرد، حجم سفارشات نیز افزایش پیدا میکند. اگر شما محصولی را موجود نداشته باشید مخاطب مجبور به ترک سایت شما میشود که به اصطلاح نرخ پرش و یا Bounce Rate سایت افزایش مییابد و باعث افت رتبه میشود .حالا برای مدیریت این مشکل چه راهکاری را می توانید پیدا کنید، که هم به سئو سایت لطمه ای وارد نکند هم مشتریان را مدیریت کند.
آیا حذف صفحه محصول کار درستی است؟
با توجه به این موضوع که صفحه محصول رتبه خوبی گرفته است و در لینک های اول گوگل قرار گرفته است، پس حذف کردن آن کار درستی نیست. سئو سایتهای فروشگاهی نیازمند زمان و هزینه زیادی است تا رتبه قابل قبولی کسب کند.
- ترافیک ارگانیک ایجاد میکند
- باعث درآمد زایی فروشگاه میشود
- به شناخت برند شما کمک میکند
پس با ما همراه باشید تا بهترین راه کارها را باهم بررسی کنیم.
گرفتن اطلاعات از مخاطب
برای مدیریت مخاطبان که به صفحه محصول هدایت میشوند. بهترین کار، گرفتن اطلاعات تماس آنهاست که در صورت موجود شدن کالا به آنها اطلاع دهید. با این راه، مخاطب را به مدت چند ثانیه در سایت میماند. اطلاعات دریافتی از مخاطب را میتوانید برای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.
کالاهای پیشنهادی را افزایش دهید
گاهی اوقات برای مخاطب شما برند مورد نظر اهمیت ندارد. اگر از همان محصول کالاهایی با برند متفاوت دارید در قسمت کالاهای پیشنهادی، آنها را ارائه دهید . فرصتی برای دیده شدن کالاهای دیگر نیز ایجاد شود و هم مخاطب زمان بیشتری را در سایت شما صرف کند.
امکان پیش فروش را فعال کنید
متناسب به اینکه چه CMS یا سیستم مدیریت محتوایی استفاده میکنید میتوانید این گزینه را فعال نمایید. مشتری شما مطمئن میشود که هنگامی که کالا موجود شد، در اولین فرصت برای او ارسال میشود. پس با خیال راحت خرید میکند. پیش فروش کالا ابزار قدرتمندی است که محصول را تا قبل از موجود شدن به پول تبدیل میکند. مهمترین نکته که در پیش فروش کالا مطرح است، مشخص کردن تاریخ دقیق ارسال محصول در سایت میباشد.
ریدایرکت کردن صفحه محصول
ریدایرکت به معنی انتقال کاربران و صفحهای که درخواست کردهاند به صفحهای دیگریست. شما میتوانید صفحه سایت محصول را به محصولی دیگر با برند مشابه انتقال دهید تا فرصت انتخاب کردن و دیده شدن آن را به مخاطب بدهید.
بهترین راهکار کدام است
شما میتوانید بر حسب استراتژی فروش و سیستم مدیریت فروشگاه خود، هر کدام از آنها را انتخاب کنید و مشتری را در قیف فروش خود بیاورید. صفحه ای که از نظر گوگل ارزش پیدا کرده است صفحهی مهم سایت محسوب میشود. امیدوارم با یک تصمیم درست از این فرصت استفاده بهینه انجام دهید.
نظر خود را بنویسید