هر یک از شبکه های اجتماعی ، مخاطب های خاص خود را دارند که اکثر ساعات شبانه روز را در آن فضا مشغول به فعالیت هستند.
بنابراین بهترین شرایط برای تبلیغ و حضور کسب و کارهای مختلف بوجود آمده تا در این فضاهای پر رقابت، افراد و سهم بازار بیشتری را از آن خود نمایند.
ایجاد صفحه اختصاصی اینستاگرام، کانال رسمی تلگرام، حضور در شبکه هایی همچون لینکدین، گوگل پلاس، توییتر و .... اولین قدم برای نمایش هر کسب و کار در این فضا میباشد.
بعد از گذشت یک بازه زمانی و تبلیغات مختلف و متناسب با هر شبکه، طرفداران زیادی همراه شما خواهند شد که در تمامی مراحل کسب و کار از محصولات و خدمات استقبال مینمایند.
- آیا این صفحات برای جذب و حفظ مشتری کافی هستند؟
- آیا هیچ خطری این صفحات را تهدید نمیکند؟
- آیا مشتریان شما بدون وجود این صفحات هم میتوانند به شما دسترسی داشته و از محصولات و خدمات کسب و کار شما استفاده نمایند؟
- آیا مخاطبان به راحتی به این صفحات اعتماد نموده و خرید خود را نهایی مینمایند؟
- رقبای کسب و کار شما تنها از طریق شبکه های اجتماعی در حال فعالیت هستند؟
برای پاسخ به این سوالات کافیست نام محصولات و خدمات خود را در موتور جستجوی گوگل سرچ نمایید.
اگر نتوانستید همچون مشتریان به راحتی دسترسی لازم را پیدا کنید باید بگوئیم خطر نزدیک شماست !
اینبار این نگرانی را جدی بگیرید!
چند ماه گذشته، فعالیت هزاران نفر از مدیران کسب و کار های اینترنتی به دلیل فیلترینگ تلگرام، قطع شد، موضوع مهم تر اینست که تمامی آن کسب و کار ها نه تنها شاهد خسارات سنگینی شدند بلکه توان برگشت به جایگاه قبلی را نیز نتوانستد بدست آورند و از بازار رقابتی حذف شدند.
اگر از آنها دلیل این اتفاق را بپرسید، تنها فیلتر تلگرام را مقصر میدانند در حالی که این پاسخ برای از بین رفتن یک کسب و کار با میلیون ها تومان هزینه و درآمد هیچ توجیح قابل قبولی نخواهد داشت .
دلیل شکست آنها: نداشتن فضایی ثابت برای جذب، حفظ و ثبت اطلاعات مشتریان
حال اگر زمان تکرار شود و اینبار اینستاگرام، فضای پرمخاطب امروز، فیلتر گردد، قطعا این خسارات به چندین برابر خواهد رسید زیرا اغلب افرادی که در فضای تلگرام فعالیت خود را متوقف نموده اند، حالا به اینستاگرام رجوع کرده و ادامه فعالیت آنلاین خود را در این شبکه انجام میدهند.
پیشگیری بهتر از درمان است!
هر کسب و کار مانند یک انسان ممکن است حالات روحی مختلفی را تجربه نماید، قبل از آنکه از بین برود باید راه های جلوگیری از خطر را بدانیم.
- وجود یک سایت فروشگاهی در جهت معرفی و فروش تمامی محصولات و خدمات در جهت حفظ مشتری مداری و ایجاد یک مسیر هدفمند برای خرید اینترنتی مخاطبان
- یک سیستم مدیریت فروش آنلاین، برای ثبت اطلاعات مشتریان، تبلیغات ایمیلی و پیامکی، مدیریت فروش خدمات و محصولات
- طراحی یک اپلیکیشن برای جذب مشتریان دائمی و ایجاد رضایتمندی در آنها
- ایجاد جذابیت در هر یک از این محصولات در جهت نگهداری مشتریان
- نماد های لازم برای اعتماد مشتری را تهیه کنید.
در نهایت باید در صفحات مختلف تبیلغ کنید و از مسیر رسمی فروش خود را انجام دهید.
با این ساختار هر شبکه ایی که فیلتر شود، هیچ اتفاقی برای جایگاه شما نمی افتد چرا که با ساخت سایت، فروشگاه، اپلیکیشن، ربات و ....
- اعتماد سازی نمودید
- مشتریان را مجذوب کردید
- جایگاه رسمی خود را حفظ نمودید
- فروش را در مسیر هدفمند پیاده سازی کردید
- اطلاعات مشتریان خود را ثبت نمودید
با فروش گستر همراه باشید تا فروش به سبک امروز را تجربه کنید.
نظر خود را بنویسید