امروزه با گسترش روزافزون فناوریهای حوزه وب، اکثر تجارتها یک وبسایت ساده فروشگاهی برای معرفی و فروش محصولات خود برپا کردهاند و هر ساله به تعداد افرادی که رو به تجارت الکترونیک میآورند افزوده میشود از همین رو شیوه سنتی فروش محصولات و ارائه خدمات بسیار کاهش یافته است.
ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای
فروشگاههای اینترنتی غیرحرفهایی معمولا از قالبهای آماده در طراحی های خود استفاده میکنند به همین دلیل با صرف کمترین هزینه راهاندازی میشوند. اما برای طراحی فروشگاههای اینترنتی حرفهای میبایست هزینه بیشتری پرداخت کرد. فروشگاه اینترنتی حرفهای براساس مدل کسب و کار مورد نظر و نیازهای کاربران آن طراحی میشود و نهایتا منجر به یک هدف خاص میشود که آنهم افزایش آمار بازدید از وب سایت است.
ویژگیهای ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای
وجود یک طرح منطقی:
در طراحی سایت فروشگاهی بدلیل حجم اطلاعات بالا، باید ساختاری قابل فهم برای مشتریان وجود داشته باشد، به همین دلیل میبایست دسته بندی دقیقی از اطلاعات و منوها در فروشگاه موجود باشد که این قابلیت در اکثر سایتهای معمولی وجود ندارد.
نمایش اطلاعات مهم مربوط به کسب و کار:
باید اطلاعات مهم شرکت مانند فیلد فعالیت و دستهبندی خدمات و محصولات، فرم تماس و ... در صفحهی اصلی وبسایت مشخص باشد و کاربر با مراجعه به سایت متوجهی رشتهی کاری وبسایت شود و بتواند به راحتی راههای ارتباطی با مسئولان فروشگاه را پیدا کند.
لینک دهی مشخص:
در فروشگاه باید لینکدهیها به صورت استاندارد و واضح باشند، در غیر اینصورت کاربر دچار سردرگمی خواهد شد.
تامین امنیت:
زمانی که افراد از فروشگاههای اینترنتی خرید میکنند، اطلاعات شخصی زیادی به وبسایت برای ثبت خرید ارائه میدهند. اطلاعاتی مانند آدرس منزل، تلفن، اطلاعات کارت اعتباری و ... . بنابراین تامین امنیت فروشگاه مقولهی بسیار مهمی است که اگر رعایت نشود، ممکن است به فاجعهایی بزرگ تبدیل شود. در طراحی فروشگاه حرفهایی با گذاشتن یک گواهی امنیت SSL بر روی وبسایت امنیت فروشگاه و اطلاعات دریافت شده تامین میشود و اعتماد کاربران به آن افزایش پیدا میکند.
اشتراک مطالب و محصولات فروشگاه در شبکه های اجتماعی:
امروزه اهمیت بازاریابی اینترنتی بر کسی پوشیده نیست. در طراحی فروشگاه حرفهایی به این نکته توجه میشود و قابلیتی در آن تعبیه شده است که کاربر بتواند در صورت تمایل، صفحهی مورد نظرش را در شبکهی اجتماعی دلخواهش به اشتراک بگذارد.
نمایش ریسپانسیو فروشگاه اینترنتی:
طراحی فروشگاه حرفهایی به صورت واکنشگرا یا ریسپانسیو است. بطوریکه کاربران صفحهی وبسایت را در گوشی هوشمند، در سایزهای مختلف همانطور مشاهده مینمایند که در صفحهی نمایش لپتاپ میتوانند ببینند و صفحات دچار بهم ریختگی و اختلال نمیشوند.
وجود صفحه سوالات متداول:
در فروشگاه حرفهایی امکان قرار گیری صفحه سوالات متداول وجود دارد. میتوان در این صفحات سوالات تکراری کاربران و جوابهای آنها گذاشته شود.
در میان این بازار پر از رقیب فروشگاههای اینترنتی، برای اینکه یک وب سایت بتواند به جایگاه قابل قبولی دست یابد، باید یک طراحی حرفهای داشته باشد. چرا که کار کردن با وبسایتهای سادهی فروشگاهی برای کاربران ناکارآمد و سخت میباشد؛ به همین دلیل سایت های معمولی در فضای رقابتی امروز دیگر به چشم نمیآیند و به صورت خودکار از جرگهی رقابت حذف حواهند شد.
در همین راستا فروش گستر اقدام به طراحی فروشگاه آنلاین حرفهایی با استفاده از آخرین تکنولوژیهای روز دنیا، برای کسب و کارهای مختلف کرده است. بدین صورت مشتریان زیادی روزانه روانه سایت فروشگاهی میشوند؛ مشتریانی که بعد از اولین استفاده از فروشگاه به مشتری دائم تبدیل میشوند؛ چرا که اولین نقطهی تماس تجار با مشتری وبسایت آنها میباشد. پس میطلبد که تمرکزی کامل در این زمینه وجود داشته باشد تا ضمن تثبیت برند کسب و کار، کیفیت نیز به کاربر القا شده و آنهابه مشتریانی دائمی کسب و کارها تبدیل شوند.
نظر خود را بنویسید