راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی

راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی

یکی از روش‌های فروش محصولات و ارائه‎ی خدمات به مشتریان راه‎اندازی سایت فروشگاه اینترنتی است. امروزه یک فروشگاه آنلاین می‎تواند در حد یک فروشگاه فیزیکی و حتی موفق تر از آن عمل کند و به دلیل سهولت دسترسی، مشتریان زیادی را ترغیب به خرید اینترنتی کند.

 آمارها نشان می‎دهد، فروش آنلاین در سرتاسر جهان رشد چشگمیری داشته است و تمایل مردم به این سبک از خرید روز به روز بیشتر می‎شود. در ایران نیز با توجه به پیشرفت جایگاه فروشگاه‎های اینترنتی بزرگی مانند دیجی کالا، بامیلو و ... می‎توان حدس زد که تمایل ایرانیان به این سبک از خرید بالاست.

برای راه‎اندازی سایت فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای، توجه به نکاتی ضروری است که می‌بایست برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

راه ‎اندازی سایت فروشگاه اینترنتی

نوع محصولات و امکان پذیری فروش آنلاین آنها برای راه‎اندازی فروشگاه اینترنتی

برای راه‎اندازی فروشگاه اینترنتی می‎بایست بررسی شود، محصولی که قصد فروش آن را داریم به صورت اینترنتی و آنلاین امکان فروش آن وجود دارد یا خیر؟ مثلا بعضی از اجناس بدون مشاهده از نزدیک، تعیین اندازه، ... و آزمون حضوری امکان فروش کمی دارند. برای سنجش این امر، لازم است عادت‌ها و باورهای مشتریان و همچنین میزان انطباق سلایق با نوع محصولات را بدانیم 

شیوه‌ی حمل محصولات برای راه‎اندازی فروشگاه آنلاین

 برای راه‎اندازی فروشگاه اینترنتی می‎بایست بررسی شود که شیوه‌های حمل و رساندن محصول به دست مصرف‌کنندگان یا خریداران چگونه باید انجام پذیرد و آیا امکان ارسال محصولات برای خریداران وجود دارد یا خیر.

مدیریت موجودی انبارها در فروشگاه اینترنتی

در فروش اینترنتی، مدیریت موجودی انبار بسیار حائز اهمیت می‎باشد. چرا که اگر سیستم فروشگاه اینترنتی سفارش مشتری را بدون توجه به موجودی انبار بپذیرد و کالایی در انبار نباشد، بدلیل نارضایتی مشتری در اثر بدقولی، تبلیغی منفی برای فروشگاه شکل می‎گیرد. این تبلیغ منفی می‌تواند اثرات مخربی در موفقیت فروش آنلاین بر جای بگذارد.

ارتباط با سیستم حسابداری در راه‎اندازی فروشگاه اینترنتی

برای دسترسی سریع و دقیق و ساده سازی عملیات حسابداری، بهتر است فروشگاه اینترنتی با سیستم حسابداری داخلی سازمان لینک باشد 

شیوه‌های پرداخت در فروشگاه آنلاین

در یک فروشگاه اینترنتی، پرداخت به صورت‎های مختلف امکان پذیر است. هم به صورت سنتی مانند پرداخت در محل و هم به صورت آنلاین. در روش پرداخت به صورت آنلاین مشتری به وب‎سایت یکی از بانک‌های ارائه دهنده‌ی خدمات پرداخت آنلاین هدایت خواهد شد و مبلغ مورد نظر را برای خرید کالا و یا خدمات پرداخت می‎کند.

نماد اعتماد الکترونیک در راه‎اندازی فروشگاه اینترنتی

دو روش برای پرداخت آنلاین وجود دارد. یکی با استفاده از درگاه واسط و دیگری بوسیله‎ی درگاه بانکی. تفاوت این درگاه‎ها با هم در این است که برای استفاده از درگاه پرداخت بانکی، می‎بایست مجوز اینماد اخذ گردد. مجوز اینماد منحصرا توسط سازمان مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می‎شود که خود این سازمان وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت می‎باشد. با اخذ مجوز اینماد اعتماد مشتریان به فروشگاه اینترنتی جلب می‎شود و فعالیت فروشگاه قانونی می‎گردد.

سئوی فروشگاه اینترنتی

هدف از سئو یا بهینه‌سازی سایت، کسب رتبه‎ی بالای وب‎سایت در موتورهای جستجوگر است. بدین صورت امکان دیده شدن ‎سایت بالا رفته و در نتیجه مشتریان بیشتری از فروشگاه خرید خواهند کرد. چرا که اکثر افراد مراجعه کننده به فروشگاه از موتورهای جستجوگر به وبسایت‎های فروشگاهی هدایت می‎شوند.

بازاریابی در راه‎اندازی فروشگاه آنلاین

در دنیایی که همه چیز و حتی روش‎های فروش تغییر کرده است و اکثر شرکت‎ها برای فروش کالا و خدمات خود از فروشگاه‎های اینترنتی استفاده می‎کنند، دیگر نمیتوان انتظار داشت، کماکان از روش‎های قدیمی برای بازاریابی استفاده شود. برای جذب مشتریان بیشتر به فروشگاه اینترنتی، انجام تبلیغات آنلاین و استفاده از روش‎های گوناگون بازاریابی اینترنتی لازم و حیاتی است. روش‌هایی مانند استفاده از ایمیل مارکتینگ، پیامک، شبکه‌های اجتماعی، ربات تلگرام و ... که می‎توانند در بازاریابی فروشگاه نقش عمده‎ایی داشته باشند.

پشتیبانی، توسعه و نگهداری فروشگاه اینترنتی

سیستم فروشگاه‌های اینترنتی موفق به صورت منظم در حال بهبود می‎باشند. پیشتیبانی از سیستم پیچیده‎ی فروشگاه اینترنتی از ملزومات توسعه و نگهداری فروشگاه است، در غیر این صورت فروشگاه دیر یا زود از رده خارج خواهد شد. به همین دلیل خرید فروشگاه‎های آماده که پشتیبانی لازم از آنها نمی‎شود گزینه‎ی مناسبی برای تهیه‎ی فروشگاه نخواهد بود. 

انتخاب ابزار و روش برای راه‎اندازی فروشگاه آنلاین

راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی، با ابزارهای گوناگونی امکان‌پذیر است که در این میان می‎بایست بهترین شیوه و ابزار انتخاب گردد. شرکت‎های با تجربه‎ی طراحی سایت در طراحی‎های فروشگاه حرفه‎ای خود بهترین روش را برای راه‎اندازی فروشگاه اینترنتی انتخاب می‎کنند و با پشتیبانی از سایت در فروش بالای فروشگاه سهم بسزای دارند.

 

برای موفقیت در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باید از نیروهای متخصص برای انجام این کار بهره برد. اگر قصد راه‎اندازی طراحی فروشگاه اینترنتی را دارید، روی لینک زیر کلیک کنید تا بهترین طرح‌ را برای راه‌اندازی یک فروشگاه موفق اینترنتی به شما ارائه دهیم.

طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه‌ایی

نظر خود را بنویسید