روشی که تبلیغ سایت شما را فقط برای کاربرانی که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند، نمایش می دهد. به عبارت دیگر وقتی کاربر بر روی لینک کلیک می کند و وارد وب سایت شما می شود، از اکانت شما هزینه کسر می گردد. این سرویس یکی از قدرتمند ترین و سریع ترین روش های جذب مخاطب برای سایت ها می باشد. حتی با داشتن وب سایتی ساده در عرض چند ساعت می توانید واژگان کلیدی خود را تبلیغ کنید.
برای مدیریت هزینه های تبلیغ در گوگل می شود به راحتی با بودجه بندی روزانه و کنترل کاملی بر مصرف اکانت داشت تا بودجه شما در بازه زمانی مورد نظرتان هزینه شود. به این صورت گوگل فقط به اندازه ای تبلیغ شما را نمایش میدهد که بودجه شما اجازه بدهد و پس از آن به صورت اتوماتیک تبلیغ را متوقف می کند تا هزینه اضافه به شما تحمیل نشو
با استفاده از تبلیغات در گوگل می توانید به سرعت ترافیک ورودی سایت خودتان را بالا ببرید. اگر سایت شما تازه راه اندازی شده و یا ترافیک مناسبی ندارد می توانید با تبلیغات در گوگل بازدید کنندگان را به سمت سایت خود هدایت کنید.
با دسترسی به پنل اختصاصی گوگل می توانید با دقت عالی جزییات مصرف اکانت رو ببینید و بررسی کنید که شارژ اکانت چگونه مصرف شده و سپس با دیدی باز می توانید برای بهبود مدیریت اکانت تصمیم بگیرید.
یک از امکانات جذاب گوگل ادز امکان تعریف کمپین های مختلف برای سایت شماست. به طور مثال: با ایجاد یک کمپین کالاهای خود را می توانید در صفحه های اختصاصی معرفی کرده و مشتری ها را مستقیما به محصول مورد نیاز خود بفرستید.
گوگل سرویس های بیشماری دارد که اکثر آنها برای کاربران استفاده کننده رایگان هستند. در بیشتر این سرویس ها قسمتی برای تبلیغات گنجانده شده است و بیشترین درآمد گوگل از راه تبلیغات بدست می آید. گوگل ادز (Google Ads) سیستمی است که تبلیغ دهندگان از طریق آن، سفارش تبلیغات خود را به گوگل می دهند. معروفترین شبکه تبلیغات گوگل ادز، تبلیغات در موتور جستجوی گوگل است.
هنگامی که کاربری روی این تبلیغات کلیک کرد و به سایت تبلیغ دهنده وارد شد، مبلغ اعلام شده از حساب تبلیغ دهنده کسر می شود.
این نوع تبلیغ بسیار هدفمند است، زیرا کاربری که عبارت مرتبط با کار شما را در گوگل جستجو کرده احتمالا مشتری بالقوه شماست. اکنون یا او دنبال خرید است و یا در حال تحقیق برای خرید می باشد. در هر صورت اگر شما بتوانید در این زمان تبلیغ خود را به آن کاربر نشان دهید، شانس زیادی برای جذب او خواهید داشت.
انواع روشهای تبلیغاتی گوگل ادز
گوگل سایت های بسیار معروف و پر بازدیدی در زمینه های مختلف دارد. از جمله، یوتیوب، گوگل پلی و گوگل مپ و
با بسیاری از سایت های بزرگ و رقیب خود هم برای نمایش تبلیغات همکاری دارد. مانند یاهو، بینگ، اپ استور. گوگل به واسطه سیستم گوگل ادسنس، با میلیون ها سایت در سراسر دنیا برای نمایش تبلیغات همکاری می کند.
شما با استفاده از گوگل ادز می توانید در همه سایت هایی که در بالا گفته شد به صورت های مختلفی از جمله تبلیغات متنی در موتور جستجو، تبلیغات بنری در جایگاه های مختلف تعبیه شده، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات ویدیویی و … به صورت هدفمند تبلیغ کنید.
تبلیغات گوگل برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
تبلیغات گوگل تقریبا برای همه کسب و کارها مناسب است. شما به واسطه انواع روش های تبلیغاتی گوگل، می توانید کالا و یا خدماتتان را تبلیغ کنید. سیستم های هوشمند تبلیغات بنری و ویدئویی گوگل میتوانند برند شما را بسیار معروفتر و محبوبتر کنند.
در ایران متأسفانه از آنجایی که برخی از سیستم های تبلیغاتی گوگل به دلایل تحریم و فیلترینگ کار نمی کنند، دامنه تبلیغات بسیار محدود شده است. هیچ یک از سایت های ایرانی که در داخل کشور فعالیت میکنند، نمی توانند فضای تبلیغاتی خود را از طریق گوگل ادز به فروش برسانند و بسیاری از محدودیت های دیگر.
هم اکنون تنها کسب و کارهایی که کالا یا خدماتی دارند که مشتریان آنها از طریق جستجو در اینترنت به آنها دست مییابند میتوانند از گوگل ادز استفاده کنند. البته همین روش هم بسیاری از کسب و کارها را پوشش میدهد.
هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟
سیستم قیمت دهی در گوگل ادز به صورت مزایده ای است. شما برای یک نوع تبلیغ، قیمت یپیشنهاد می دهید و در صورتی که رقبای زیادی نداشته باشید با هزینه نسبتا کمی در گوگل تبلیغ می کنید. همچنین اگر رقبایتان هم از طریق ادوردز تبلیغ می کنند، هزینه شما بیشتر خواهد شد.
هدفمند بودن، انعطاف پذیری بودجه، تحلیل نتایج، کنترل پنل و پشتیبانی که ارائه می دهید، تنها برخی مزایای تبلیغات در گوگل می باشد.
به مشتریانی که به دنبال شرکت هایی مانند شما هستند در Search و Google Maps میتوانید تبلیغات را نشان دهید. فقط برای نتایج پرداخت کنید (به عنوان مثال: هنگامی که افراد برای رفتن به وب سایت شما یا تماس با شرکت شما روی تبلیغات کلیک می کنند).
به طور کلی گوگل 2 شبکۀ تبلیغاتی دارد که شما میتوانید متناسب با نوع نیازی که دارید، در یکی از این شبکهها (یا هر دوی آنها) تبلیغ خود را نمایش دهید. این 2 شبکه یا بستر عبارتند از:
- شبکۀ نمایش گوگل یا Google Display Network
- شبکۀ جستجوی گوگل یا Google Search Network
از آنجایی که یکی از بهترین روشهای تبلیغ کسب و کارهای آنلاین، تبلیغ در موتور جستجوگر گوگل میباشد، با تبلیغ در گوگل (Google Adwords) به راحتی مشتریانتان به صورت کاملا هدفمند، شما را در صفحه اول گوگل مشاهده میکنند. تبلیغات در گوگل ادوردز مناسبترین و مؤثرترین روش تبلیغات اینترنتی در دنیا است. به کمک تبلیغ در گوگل آگهی وبسایت شما متناسب با بودجه دلخواه شما در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل و سایتهای شرکای تجاری گوگل (در صورت درخواست شما برای نمایش در شبکه نمایشی گوگل) برای کلمه های کلیدی مد نظر شما نمایش داده می شود. فروش گستر با توجه به زمینه کاری شما، کلمه های کلیدی و متن تبلیغات مورد نظر شما، بودجه ای که برای کار تبلیغات در نظر گرفته اید و تبلیغات کلیکی گوگل را برایتان راه اندازی و مدیریت می کند. برای مشاوره و برنامه ریزی کمپین تبلیغات در گوگل خود کافی است با فروش گستر تماس بگیرید.
در این راستا فروش گستر با تلاش كادر مجرب خود، قابلیتهای Google Adwords را بگونه ای حرفه ای و هوشمند در اختيار مشتريان خود قرار میدهد.