یکی از روشهای فروش محصولات و ارائهی خدمات به مشتریان راهاندازی سایت فروشگاه اینترنتی است. امروزه یک فروشگاه آنلاین میتواند در حد یک فروشگاه فیزیکی و حتی موفق تر از آن عمل کند و به دلیل سهولت دسترسی، مشتریان زیادی را ترغیب به خرید اینترنتی کند.
آمارها نشان میدهد، فروش آنلاین در سرتاسر جهان رشد چشگمیری داشته است و تمایل مردم به این سبک از خرید روز به روز بیشتر میشود. در ایران نیز با توجه به پیشرفت جایگاه فروشگاههای اینترنتی بزرگی مانند دیجی کالا، بامیلو و ... میتوان حدس زد که تمایل ایرانیان به این سبک از خرید بالاست.
برای راهاندازی سایت فروشگاه اینترنتی حرفهای، توجه به نکاتی ضروری است که میبایست برای آنها برنامهریزی کرد.
راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی
نوع محصولات و امکان پذیری فروش آنلاین آنها برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی
برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی میبایست بررسی شود، محصولی که قصد فروش آن را داریم به صورت اینترنتی و آنلاین امکان فروش آن وجود دارد یا خیر؟ مثلا بعضی از اجناس بدون مشاهده از نزدیک، تعیین اندازه، ... و آزمون حضوری امکان فروش کمی دارند. برای سنجش این امر، لازم است عادتها و باورهای مشتریان و همچنین میزان انطباق سلایق با نوع محصولات را بدانیم
شیوهی حمل محصولات برای راهاندازی فروشگاه آنلاین
برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی میبایست بررسی شود که شیوههای حمل و رساندن محصول به دست مصرفکنندگان یا خریداران چگونه باید انجام پذیرد و آیا امکان ارسال محصولات برای خریداران وجود دارد یا خیر.
مدیریت موجودی انبارها در فروشگاه اینترنتی
در فروش اینترنتی، مدیریت موجودی انبار بسیار حائز اهمیت میباشد. چرا که اگر سیستم فروشگاه اینترنتی سفارش مشتری را بدون توجه به موجودی انبار بپذیرد و کالایی در انبار نباشد، بدلیل نارضایتی مشتری در اثر بدقولی، تبلیغی منفی برای فروشگاه شکل میگیرد. این تبلیغ منفی میتواند اثرات مخربی در موفقیت فروش آنلاین بر جای بگذارد.
ارتباط با سیستم حسابداری در راهاندازی فروشگاه اینترنتی
برای دسترسی سریع و دقیق و ساده سازی عملیات حسابداری، بهتر است فروشگاه اینترنتی با سیستم حسابداری داخلی سازمان لینک باشد
شیوههای پرداخت در فروشگاه آنلاین
در یک فروشگاه اینترنتی، پرداخت به صورتهای مختلف امکان پذیر است. هم به صورت سنتی مانند پرداخت در محل و هم به صورت آنلاین. در روش پرداخت به صورت آنلاین مشتری به وبسایت یکی از بانکهای ارائه دهندهی خدمات پرداخت آنلاین هدایت خواهد شد و مبلغ مورد نظر را برای خرید کالا و یا خدمات پرداخت میکند.
نماد اعتماد الکترونیک در راهاندازی فروشگاه اینترنتی
دو روش برای پرداخت آنلاین وجود دارد. یکی با استفاده از درگاه واسط و دیگری بوسیلهی درگاه بانکی. تفاوت این درگاهها با هم در این است که برای استفاده از درگاه پرداخت بانکی، میبایست مجوز اینماد اخذ گردد. مجوز اینماد منحصرا توسط سازمان مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر میشود که خود این سازمان وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت میباشد. با اخذ مجوز اینماد اعتماد مشتریان به فروشگاه اینترنتی جلب میشود و فعالیت فروشگاه قانونی میگردد.
سئوی فروشگاه اینترنتی
هدف از سئو یا بهینهسازی سایت، کسب رتبهی بالای وبسایت در موتورهای جستجوگر است. بدین صورت امکان دیده شدن سایت بالا رفته و در نتیجه مشتریان بیشتری از فروشگاه خرید خواهند کرد. چرا که اکثر افراد مراجعه کننده به فروشگاه از موتورهای جستجوگر به وبسایتهای فروشگاهی هدایت میشوند.
بازاریابی در راهاندازی فروشگاه آنلاین
در دنیایی که همه چیز و حتی روشهای فروش تغییر کرده است و اکثر شرکتها برای فروش کالا و خدمات خود از فروشگاههای اینترنتی استفاده میکنند، دیگر نمیتوان انتظار داشت، کماکان از روشهای قدیمی برای بازاریابی استفاده شود. برای جذب مشتریان بیشتر به فروشگاه اینترنتی، انجام تبلیغات آنلاین و استفاده از روشهای گوناگون بازاریابی اینترنتی لازم و حیاتی است. روشهایی مانند استفاده از ایمیل مارکتینگ، پیامک، شبکههای اجتماعی، ربات تلگرام و ... که میتوانند در بازاریابی فروشگاه نقش عمدهایی داشته باشند.
پشتیبانی، توسعه و نگهداری فروشگاه اینترنتی
سیستم فروشگاههای اینترنتی موفق به صورت منظم در حال بهبود میباشند. پیشتیبانی از سیستم پیچیدهی فروشگاه اینترنتی از ملزومات توسعه و نگهداری فروشگاه است، در غیر این صورت فروشگاه دیر یا زود از رده خارج خواهد شد. به همین دلیل خرید فروشگاههای آماده که پشتیبانی لازم از آنها نمیشود گزینهی مناسبی برای تهیهی فروشگاه نخواهد بود.
انتخاب ابزار و روش برای راهاندازی فروشگاه آنلاین
راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی، با ابزارهای گوناگونی امکانپذیر است که در این میان میبایست بهترین شیوه و ابزار انتخاب گردد. شرکتهای با تجربهی طراحی سایت در طراحیهای فروشگاه حرفهای خود بهترین روش را برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی انتخاب میکنند و با پشتیبانی از سایت در فروش بالای فروشگاه سهم بسزای دارند.
برای موفقیت در راهاندازی فروشگاه اینترنتی باید از نیروهای متخصص برای انجام این کار بهره برد. اگر قصد راهاندازی طراحی فروشگاه اینترنتی را دارید، روی لینک زیر کلیک کنید تا بهترین طرح را برای راهاندازی یک فروشگاه موفق اینترنتی به شما ارائه دهیم.
نظر خود را بنویسید