در دنیای امروز و با توجه به فعالیت های زیادی که ما انجام می دهیم معمولا با کمبود زمان برای انجام امور روزانه خودمان مواجهه هستیم، خرید از فروشگاههای مجازی یک راه بسیار آسان و سریع برای برطرف کردن نیازهای ماست، شما امروزه می توانید اکثر نیازهای روزانه خود را از طریق فروشگاه های مجازی تامین کنید.
امروزه با گسترش اینترنت در کشور ما فروشگاه های مجازی به سرعت در حال زیاد شدن هستند اما هنوز هم تعداد فروشگاههایی که مورد اعتماد کاربران باشند زیاد نیستند. استفاده از روشهای به روز و جذاب و احترام به مشتری از مهمترین اصول یک فروشگاه اینترنتی است و برای موفقیت آن ضروری می باشد.
1-سهولت استفاده
وقتی شما وارد یک فروشگاه حقیقی می شوید تمامی اجناس آن به تکفیک در محلهای مناسب و به شکل منظم قرار دارند و شما به راحتی می توانید کالای مورد نظر خود را پیدا کنید در فروشگاههای مجازی هم باید این اصل رعایت شود و کاربر یا مشتری این فروشگاه به راحتی و با چند کلیک ساده کالای مورد نظرش را پیدا کند.
2-ایجاد فروشگاه اینترنتی سازگار با موبایل
با توجه به آمار منتشرشده روزبهروز به تعداد استفادهکنندگان اینترنت موبایلی افزوده میشود به همین سبب گوگل به سایت های که از تکنولوژی ریسپانسیو در طراحی سایت استفاده میکنند لقب موبایل فرندلی میدهد، یعنی در این سایت ها وقتی کاربری با تلف
ن همراه، تبلت و لپتاپ وارد یک صفحه از سایت میشود ابعاد سایت متناسب با رزولوشن صفحه نمایش کاربر تغییر میکند.
الگوریتم mobile friendly تنها بر نتایج جستجو که توسط موبایل انجام میشود تأثیر دارد. با آپدیتی که برای الگوریتم موبایل فرندلی گوگل انجام شد سایت های که متناسب با موبایل نباشند جایگاه خود را در رتبهبندی گوگل از دست خواهند داد و بر عکس سایت های که در بر اساس موبایل فرندلی بودن طراحیشدهاند جایگاه بالاتری در موتور جستجو گوگل کسب خواهند کرد. در نتیجه سایت های که به صورت mobile friendly طراحی نشده باشند کاربران خود را از دست خواهند داد.
3-استفاده از عکسهای با کیفیت
ارائه ی تصاویر و توضیحات کامل همراه با ذکر نقاط قوت و ضعف برای محصولات مختلف نیز برای جذب مشتری بسیار تاثیرگذار است. همیشه یک عکس از کالای مورد نظر در کنار توضیحات ان روی کاربر تاثیر زیادی دارد. سایت دیجی کالا این کار را به بهترین نحو انجام داده است.
4-دیدگاه ها و نظرات ایجاد شده توسط کاربران
یکی از ویژگی های مهم سایت های فروشگاهی، امتیاز دهی به محصولات توسط کاربران (خریداران) و نظردهی درباره محصولات است. کاربران یک سایت فروشگاهی باید بتوانند نظرات خود درباره هر محصول را زیر آن محصول درج کنند تا کاربران دیگر نیز قبل از خرید، این نظرات را ببینند و تصمیم گیری بهتری داشته باشند.
5-پیشنهادات ویژه
می توانید هر چند وقت یک بار برای چند محصول خود تخفیف ویژه قرار دهید یا این که مثلا بگویید با خرید از سایت در این روز مشخص در قرعه کشی شرکت کرده و برنده می شوید. این کار مشتریان را ترغیب می کند تا در آن روز مشخص شده از شما خرید نمایند.
6-سبد خرید و صفحه پرداخت
محصولات باید به گونه ای در سایت قرار گیرند که کاربر نیاز داشتن آن محصول را در خود حس کند و به خرید آن محصول ترغیب شود. کاربر پس از مشاهده محصول، باید بتواند به راحتی و با اطمینان خاطر سفارش خود را ثبت کند و فرآیند خرید را طی کند. قابلیت اضافه کردن محصول به سبد خرید و اتصال به درگاه پرداخت باید در دسترس کاربر باشد و در داخل سایت به دنبال آن نگردد.
7-گرفتن نماد اعتماد
وجود نماد اعتماد الکترونیک که توسط ارگان مربوطه ارائه می شود، در یک سایت فروشگاهی واجب است تا مشتریان به راحتی به شما اعتماد کرده و خرید خود را بدون دغدغه انجام دهند.
نظر خود را بنویسید