اولین اقدامات برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی با فروشگستر
به طور معمول پس از ثبت سفارش و خرید فروشگاه اینترنتی با امکانات مورد نیاز، تیم فروشگستر پنل مدیریت اختصاصی را بر روی سابدامین همراه با تمامی ماژولهای خریداریشده تحویل داده و اطلاعات دسترسی را به طور خصوصی برای مشتریان خود ارسال مینماید. در این مرحله، سیستم به طور کامل آماده است تا کاربر بتواند محتواگذاری، تنظیمات اولیه و در نهایت فروش آنلاین را آغاز کند.
تنظیمات اولیه برای شروع کار فروشگاه آنلاین
پس از تحویل سیستم، بسیاری از تنظیمات ضروری توسط تیم فروشگستر بر اساس نیازهای هر کسبوکار انجام میشود. با این حال، در ادامه به اقداماتی اشاره میشود که مالک یا مدیر فروشگاه باید پس از دریافت سیستم انجام دهد:
- درج نام، معرفی، مشخصات و لوگوی فروشگاه
- تنظیم واحد ارزی پنل مدیریت و قیمتهای فروشگاه به همراه نحوه گردکردن قیمتها
- تعریف شبکههای اجتماعی در بخش تنظیمات کلی
- تنظیم نحوه ثبتنام و ورود کاربران
- مدیریت فرم ثبتنام و فرم آدرس مشتریان
- تعریف و تنظیم روشهای ارسال فروشگاه
- تعریف و تنظیم روشهای پرداخت فروشگاه
- تنظیمات نحوه مدیریت و فرایند سفارشات
- تنظیمات مالیات و ارزش افزوده
تولید محتوا یا محتواگذاری اولیه برای راهاندازی فروشگاه آنلاین
با توجه به اینکه در سیستم فروشگستر بسیاری از اقدامات به صورت خودکار انجام میشود و اکثر امکانات نیاز به بررسی موردی و خاصی ندارند، مهمترین اقدام برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود، ورود اطلاعات مربوط به دستهبندیها، کالاها و صفحات اطلاعاتی است.
- تعریف تولیدکنندگان یا برندهای محصولات
- تعریف دستهبندیها یا گروه محصولات و خدمات
- تعریف کالاها یا خدمات شامل:
- اطلاعات عمومی (نام، معرفی مختصر و کامل)
- درج تصاویر و ویدئوها
- درج قیمت، موجودی و مشخصات ارسال
- اختصاص به دستهبندیها و تولیدکنندگان
- درج ویژگیها و مشخصات فنی کالا
- درج محتوای صفحات اطلاعاتی مانند "درباره ما"، "تماس"، "قوانین سایت" و ...
- اختصاصیسازی متون فروشگاه بر اساس مدل کسبوکار
- ریدایرکت URLهای فروشگاه قدیمی به جدید در صورت مهاجرت به فروشگستر
فعالسازی امکانات تبلیغاتی
- اضافه کردن تصاویر و محتوای لازم برای معرفی بهتر خدمات و جذابیت بیشتر صفحات فروشگاه
- تنظیمات امتیازدهی به مشتریان بر اساس فعالیتهای مختلف در وبسایت
- تعریف تخفیفهای مختلف و جذاب
- تنظیم کد معرف
تنظیمات ثانویه یا پشتیبانی
پس از اقدامات بالا و شروع فروش آنلاین؛ میتوانید در زمان مناسب اقدام به تنظیمات بیشتر در جهت ارائه سرویس دهی بهتر مشتریان خود شوید:
- تنظیمات برگشت یا مرجوعی سفارشات
- تعریف نقشها یا انواع کاربران و مشتریان
- اختصاص دسترسیهای لازم به اپراتورهای سیستم یا ادمینها
- راهاندازی ماژولهایی مانند تیکتینگ و کیف پول یا ...
خدمات تکمیلی در فرایند راهاندازی
پس از انجام مراحل فوق، در صورت ثبت سفارش خدمات بیشتر، سایر اقدامات توسط تیمهای مرتبط در اسرع وقت انجام میشود. برخی از این خدمات شامل موارد زیر هستند:
- ثبت دامین یا دامنه وبسایت
- توسعه ماژولها یا امکانات پیشرفته سفارشی
- یکپارچهسازی با سایر نرمافزارها مانند حسابداری یا مدیریت مشتری
- تولید محتوا یا محتواگذاری
- طراحی اختصاصی تم یا قالب فروشگاه (تحویل حدود 30 روز پس از تأیید طرح اولیه)
خدمات پس از انتشار وبسایت فروشگاهی
پس از انتشار فروشگاه بر روی دامین اصلی، خدمات زیر ارائه میشوند:
- نصب گواهینامه SSL
- ثبت و دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد)
- راهاندازی سرویسهای ایمیل و پیامک (SMS)
- انتشار اپلیکیشنها و ربات فروشگاهی تلگرام
- ثبت فروشگاه اینترنتی در گوگل کنسول و گوگل مپ
سخن پایانی
طبعا امکانات فروشگستر بسیار گستردهتر از موارد ذکرشده است. با این حال، سعی شده است تا تمامی مراحل مهم برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی در کوتاهترین زمان ممکن با بهترین کیفیت توضیح داده شود.
گفتنی است از لحظهای که اطلاعات دسترسی سیستم برای مشتریان ارسال میشود، خدمات پشتیبانی فروشگستر نیز آغاز میگردد. در هر مرحلهای از راهاندازی فروشگاه خود که نیاز به کمک دارید، میتوانید از طریق تلفن یا ثبت تیکت با کارشناسان پشتیبانی ارتباط برقرار کرده و یا از راهنمای کاربری سیستم استفاده کنید.
نظر خود را بنویسید