طراحی سایت فروشگاهی لازمه تجارت آنلاین به حساب میآید. هدف طراحی وبسایت فروشگاهی فراهم کردن شرایط خرید آسان برای مشتریان است. اما خرید آسان تنها هدف از طراحی فروشگاه آنلاین نیست بلکه کاربرد مهم آن ایجاد ارزش برای مشتریان بالقوه محصول است. با توجه به اینکه امروزه فروشگاههای اینترنتی معروفی مانند دیجی کالا، بامیلو وبرای خرید اینترنتی وجود دارند، نیاز به داشتن فروشگاه اینترنتی برای خرید آسان چندان احساس نمیشود. پس چرا باید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟
دلایل طراحی وبسایت فروشگاهی
انجام عملیات خرید در هر ساعت از شبانه روز
داشتن یک وب سایت به مشتریان این اجازه را میدهد که در هر ساعتی از شبانه روز محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند. بدین طریق فروشگاه اینترنتی، میتواند فروش محصولات یک برند را افزایش دهد چرا که نیازی به حضور فیزیکی افراد برای خرید در فروشگاه نیست و مشتریان میتوانند در هر موقعیت جغرافیایی و زمانی که باشند خرید خود را انجام دهند. البته لازم به ذکر است که بعضی از فروشگاهها مختص یک شهر هستند و محصول خود را میتوانند فقط در آن شهر و یا استان به صورت محلی به فروش رسانند. فرض کنید کارخانه مواد لبنی و یا پروتیینی در شهر اصفهان وجود داشته باشد.
وبسایت فروشگاهی این کارخانه در شهر اصفهان محصولات خود را بدلیل مدت دار بودن آنها و قابلیت فاسد شدنشان فقط در استان اصفهان میتواند بفروش رساند. پس وبسایت فروشگاهی طراحی شده آن شرکت فقط مخصوص به استان اصفهان است چرا که محصولات شرکت را بیش از یک استان نمیتوان جابجا کرد.
انتظار مشتریان برای داشتن وبسایت برای یک برند
امروزه افراد عموما خرید خود را با جستجو در اینترنت شروع میکنند و برای تحقیق در رابطه با یک برند و خرید محصول از آن، به دنبال وب سایت محصول در اینترنت میگردند. بنابراین اگر شرکتی وبسایت نداشته باشد، این امکان وجود دارد که مشتریان به وب سایت شرکت دیگری برای یافتن محصول خود سر بزنند و از آن خرید کنند.
دانستن نظر مشتریان در رابطه با محصول
اکثر افراد بر اساس نظرات آنلاین تصمیم به خرید یک کالا میگیرند. حال اگر شرکتی دارای وبسایت باشد میتواند نظر مشتریان را در رابطه با محصول خود رصد کند و در راه ارتقای کیفیت محصول گام بردارد.
تاثیر گذاری بر روی نظرات مشتریان
نظرات مشتریان در شبکههای اجتماعی و وبسایتهای فروشگاهی در بسیاری از مواقع گسترش زیادی پیدا نمیکنند ولی در عوض وبلاگ یک کسب و کار در وبسایت خود با سرعت بسیار بیشتری نسبت به سایر نظرات دیده میشود و رسمیتر و دقیقتر به نظر میرسد.
کاهش هزینه تبلیغات
با طراحی سایت فروشگاهی نیاز به تبلیغات کاهش پیدا میکند چرا که وبسایت فروشگاهی خود تبلیغ گستردهایی برای کسب و کارهاست. یعنی با طراحی سایت فروشگاهی هزینهی تبلیغات بسیار کم میشود.
دیده شدن در سرچ های گوگل
وقتی مشتریان اسم کالا را برای خرید، در گوگل سرچ میکنند. اگر کسب و کاری دارای وبسایت نباشد در جستجوهای گوگل که معمولا منجر به خرید میشود دیده نمیشود.
با تکیه به دلایل ذکر شده تمامی کسب و کارها نیازمند داشتن یک وبسایت فروشگاهی اختصاصی برای خود میباشند. در این راستا فروش گستر اقدام به طراحی وبسایتهای فروشگاهی نموده است. فروش گستر با ایجاد سیستم جامع مدیریت فروش آنلاین خود سعی بر این دارد که علاوه بر تامین خواستهی کاربران، پاسخگوی نیاز صاحبان مشاغل با قابلیتهای متنوع و کاربردی نیز باشد.
نظر خود را بنویسید